baner

 

MARZEC

 

 TEMATYKA

 JAK WYGLĄDA NASZA PLANETA?

 TAM, GDZIE SŁOŃCE, KSIĘŻYC I GWIAZDY

 W ŚWIECIE ROŚLIN I ZWIERZĄT

 KIEDY ZIEMIA ŹLE SIĘ CZUJE?

 

UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA… dziecko:

• wyrabia nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała,

• wyzwala aktywność ruchową poprzez zabawy oparte na naturalnej potrzebie ruchu,

• kształtuje prawidłowe zachowania higieniczne,

• kształtuje umiejętności dostrzegania uczuć innych ludzi, wczuwania w czyjąś sytuację,

• wdrażanie do komunikowania swoich potrzeb i pragnień,

• kształtuje umiejętność czekania na swoją kolej,

• wdraża do uważnego słuchanie opowiadań, wierszy, reaguje na humor zawarty w utworach,

• buduje dziecięcą wiedzę o Kosmosie,

• poznaje proste zjawiska przyrodniczo-fizyczne poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń

• stymuluje aktywność twórczą przez układanie kompozycji i mozaik z różnych materiałów,

• pogłębia wiedzę o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie i analizowanie najbliższego otoczenia,

• utrwala nazwy kolorów,

• rozwija wyobraźnię

 

PIOSENKA

 

„NASZA PLANETA’’

 

1. Nasza planeta wzywa nas,

na Ziemi misję zacząć czas,

wołamy głośno S.O.S.

pomoc potrzebna Ziemi jest.

 

Ref. Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.

Segregacji śmieci, pomogą w tym dzieci.

 

2.  Ekologiczna misja trwa,

sadzimy drzewa gdzie się da,

wołamy głośno S.O.S

pomoc potrzebna Ziemi jest.

 

Ref. Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.

Segregacji śmieci, pomogą w tym dzieci.

 

WIERSZ

„PORZĄDKI”

 

Skacze szczotka: pach, pach, pach

tak zamiata, że aż strach!

A szufelka się przygląda,

czy już śmieci nie ma w kątach.

Kiedy kurze są na środku,

woła głośno: Chodź tu Kotku!

Szczotka tańczy: buch, buch, buch

i już pełny szufli brzuch.

Teraz szuflę niosą dzieci

i do kosza wyrzucę śmieci.

Już jest czysto w każdym kątku.

Dzieci nie chcą nieporządku.

 

 

https://drive.google.com/file/d/1DbPXPz0LlG1ISytrMqfSMMMcOiHRwMFV/view