baner

 

PAŹDZIERNIK

 

 

 TEMATYKA:

 

  JESIENNE OWOCE

  JESIENNE WARZYWA

  SKARBY JESIENI

  LAS JESIENIĄ

 

 UMIEJĘTNOŚCI  DZIECKA   

 

-      obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią i wiąże je z aktualną porą roku;

-      rozpoznaje i nazywa owoce (jabłka, gruszki, śliwki);

-      rozpoznaje i nazywa warzywa;

-      rozumie znaczenie jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia;

-      rozpoznaje i nazywa drzewa liściaste oraz ich owoce;

-      zapoznaje się z nowym środowiskiem przyrodniczym – las;

-      poszerza wiedzę przyrodniczą o nazwy grzybów;

-        uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych;

-        reaguje na polecenia nauczyciela;

-      rozwija umiejętność słuchania krótkich tekstów literackich;

-        ilustruje ruchem treść prostych wierszyków i piosenek;

-        uczy się reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe;

 

 

OWOCE

 

Wpadła gruszka do fartuszka,

a za gruszką dwa jabłuszka,

a śliweczka wpaść nie chciała,

bo śliweczka niedojrzała!

 

 

 

MAŁE CZERWONE JABŁUSZKO

sł. i muz. Danuta Jagiełło, Karol Jagiełło

 

1. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: Za rączki się trzymają

i wkoło obracają. (×2)

 

2. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: Jabłuszko podskakuje,

a gruszka przytupuje. (×2)

 

3. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: W rączki klaszcze jabłuszko

razem z dojrzałą gruszką. (×2)

 

4. Małe czerwone jabłuszko

tańczy dziś pod drzewem z gruszką.

Ref.: Biegną sobie dokoła,

jabłuszko gruszkę woła. (×2)

 

 

BURAK I CEBULKA

 

1. Cebulka, cebulka

okrągła jak kulka

buraczka złapała,

potańcować chciała.

2. Buraczek, buraczek

miał czerwony fraczek.

Z cebulką tańcował,

nóżek nie żałował.

 

 

 

KOLOROWE LISTKI

 

Co tak szumi szu, szu, szu?

Co tak krąży fiu, fiu, fiu?

To listeczki kolorowe,

co spadają nam na głowę.

Te są ładne, bo złociste,

tam czerwony leci listek.

Lecą sobie szu, szu, szu.

Krążą wkoło fiu, fiu, fiu.