baner

 

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla grupy 3-latków

9-godzinnych:

6:30 – 7:15 Swobodne działania w kącikach zainteresowań, zabawy

konstrukcyjne, manipulacyjne, integracyjne, rozmowy w grupie i indywidualne, gry i zabawy stolikowe

7:15 – 8:00 Zabawy oparte na inicjatywie i samodzielności dziecka

8:00 – 8:10 Zabawa ruchowa

8:10 – 8:30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczno-sanitarne

8:30 – 9:00 Śniadanie

9:00 – 9:10 Zabiegi higieniczne

9:10 – 9:30 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z całą grupą, realizowane we wszystkich obszarach

działalności edukacyjnej

9:30 – 9:50 Zabawy dowolne prowadzone w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci.

Zabawy dydaktyczne, tematyczne, twórcze, badawcze, działania wspomagające rozwój dziecka

9:50 – 10:00 Zabawa ruchowa

10:00 – 11:20 Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze

11:20 – 11:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne

11:30 – 12:30 Obiad i czynności higieniczne,

12:30 – 14:00 Odpoczynek – słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej

14:00 – 14:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne

14:30 – 14:45 Podwieczorek

14:45 – 15:50 Zabawy wg wyboru dzieci, zabawy przy stolikach – układanki, puzzle, zabawy tematyczne,

gry i zabawy wg określonych reguł, słuchanie bajek, zajęcia logopedyczne, utrwalanie wierszy, piosenek itp.

15:50 – 16:00 Zabawa ruchowa

16:00 – 16:30 Zabawy ze śpiewem, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, rysowanie na temat dowolny,

rozmowy indywidualne, zabawy ze śpiewem, prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.

 

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla grupy 4-latków:

6:30 – 7:15 Swobodne działania w kącikach zainteresowań, zabawy organizowane samodzielnie przez dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycieli

7:15 - 8:00 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: tematyczne, konstrukcyjne,manipulacyjne,

dydaktyczne. Indywidualne ćwiczenia wspomagające i stymulujące rozwój dziecka

8:00 – 8:10 Zabawa ruchowa

 

8:10 – 8:30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczno-sanitarne

8:30 – 9:00 Śniadanie

9:00 – 9:10 Zabiegi higieniczne

9:10 – 9:30 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z całą grupą, realizowane we wszystkich obszarach

działalności edukacyjnej

9:30 – 9:50 Zabawy dowolne prowadzone w zależności od potrzeb, zainteresowań i możliwości dzieci.

Zabawy dydaktyczne, tematyczne, twórcze, badawcze, działania wspomagające rozwój dziecka

9:50 – 10:00 Zabawa ruchowa

10:00 – 11:20 Pobyt na świeżym powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze

11:20 – 11:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne

11:30 – 12:00 Obiad

12:00 – 12:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne. Relaksacja – słuchanie bajek, muzyki klasycznej,

relaksacyjnej

12:30 – 14:15 Zajęcia dodatkowe: j. angielski, rytmika, logopedia, gimnastyka korekcyjna .Obserwacje przyrody, spacery.

Ćwiczenia indywidualne dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka

14:15 – 14:30 Czynności samoobsługowe i higieniczne

14:30 – 14:45 Podwieczorek

14:45– 16:00 Zabawy wg wyboru dzieci, zabawy przy stolikach – układanki, puzzle, zabawy tematyczne,

gry i zabawy wg określonych reguł, słuchanie bajek, utrwalanie wierszy, piosenek itp.

16:00 – 16:15 Zabawa ruchowa

16:15– 16:30 Zabawy ze śpiewem, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, rysowanie na temat dowolny,

rozmowy indywidualne, zabawy ze śpiewem, prace porządkowe.

 Rozchodzenie się dzieci.


 

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla grupy 5-latków 9-godzinnych:

6:30 – 7:45 Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, dydaktyczne i inne organizowane samodzielnie lub przy niewielkim udziale nauczyciela

7:45 – 8:00 Indywidualne ćwiczenia wspomagające i stymulujące rozwój dziecka, zabawy indywidualne wg zainteresowań

8:00 – 8:15 Ćwiczenia poranne

8:15 – 8:30 Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do śniadania

8:30 – 9:00 Śniadanie. Przygotowanie do zajęć

9:00 – 10:00 Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania

przedszkolnego

10:00 – 10:20 Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Stwarzanie

warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci

10:20 – 11:20 Zabawy i gry ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub zabawy
ruchowe w sali

11:20 – 11:30 Czynności higieniczno-porządkowe. Przygotowanie do obiadu

11:30 – 12:00 Obiad. Realizacja zajęć dodatkowych

12:00 – 14:00 Relaksacja, obserwacje przyrodnicze, spacery, realizacja zajęć dodatkowych

14:00 – 14:30 Czynności higieniczno-porządkowe. Podwieczorek. Realizacja zajęć dodatkowych

14:30 – 15:00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci.

15:00 – 16:30  Rozchodzenie się dzieci